وبلاگ

عینک مناسب صورت بیضی، چه عینکی است؟

عینک مناسب صورت بیضی، چه عینکی است؟

عینک مناسب صورت بیضی، چه عینکی است؟

خوشبختانه افرادی که دارای فرم صورت بیضی هستند، محدودیت خاصی برای استفاده از فریم­‌ها ندارند و می­توان گفت که اکثر فریم‌­ها به صورتشان می‌­آید. جالب است بدانید که درصد زیادی از افراد جهان، این فرم صورت را دارند پس اگر شما هم صورتی بیضی دارید، هرگز برای انتخاب فریم عینک­ برای صورت بیضی به مشکل نخواهید خورد چرا که اکثر ترندهای جهانی برای این مدل صورت طراحی می­شوند. در این مطلب انواع مدل عینک برای صورت بیضی را بررسی خواهیم کرد. اما در مرحله­‌ی اول، باید تشخیص دهیم که آیا فرم صورتتان بیضی است یا خیر؟

چه­ کسانی فرم صورت بیضی دارند؟

صورت­‌های بیضی، از آن جهت ایده‌­آل ترین فرم صورت شناخته می­شوند که نسبت اعضای صورت در آن­‌ها، متعادل است. این افراد، دارای گونه­‌های کشیده و چانه‌­ی باریک هستند و طول صورت آن­‌ها، از عرض آن بیشتر است.

زنان با فرم صورت بیضی، دارای پیشانی بلند هستند که عرض آن از عرض چانه­ها پهن­تر است و چانه­‌ها کوچک و باریک­تر از سایر فرم­‌ها است.

در مردانی که صورت بیضی دارند، ویژگی‌­های مشابه موارد ذکر شده وجود دارد، با این تفاوت که فرم فک و چانه در مردان، زاویه‌­دار­تر و تیز­تر است.

اگر صورتتان همه‌­ی ویژگی‌­های بالا را دارد، در ادامه‌­ی مطلب خواهیم گفت که برای صورت بیضی چه عینکی مناسب است.

 

عینک برای صورت بیضی

عینک طبی برای صورت بیضی

همان‌طور که اشاره شد، این مدل صورت متعادل است؛ بنابراین برای انتخاب عینک، باید دقت داشته باشید که عینکی که انتخاب می­کنید، این تعادل را در صورت حفظ کند. به همین دلیل، عینک‌­هایی که فرم صورت را کشیده‌­تر یا گرد­تر نشان می­دهند، تعادل صورت را بهم زده و مناسب این افراد نیستند.

عینک­های بزرگی که بخش زیادی از صورت را می­پوشانند، مثل فریم‌­های بزرگ بیضی یا دایره­ای نیز انتخاب خوبی برای افراد با این فرم صورت نیستند. همچنین قاب­‌های سنگین و شلوغ، فرم صورت را کشیده‌­تر نشان می­دهند، پس از انتخاب این مدل عینک برای صورت بیضی نیز دوری کنید.

البته به­‌ یاد داشته باشید که انتخاب عینک طبی، از عینک آفتابی مهم‌­تر است زیرا عینک طبی به‌­طور مداوم روی صورت قرار می‌گیرد و در تغییر فرم صورت، تاثیر زیادی میگذارد.

عینک­ آفتابی برای صورت بیضی

اگر به دنبال عینک آفتابی مناسب صورت بیضی هستید، در ادامه چند مدل از فریم­‌های معروف مناسب صورت بیضی را معرفی کرده‌ایم تا بدانید بهترین نوع فریم عینک آفتابی با توجه به فرم صورت شما کدام است؟

فریم­‌های ­گربه‌­ای

این مدل فریم‌­ها، از سال 1960 وارد دنیای فشن شدند و تا به امروز، طرفداران خود را از دست نداده‌اند. قاب­‌های چشم گربه‌­ای، علاوه بر این که حالت زیبایی به چشم­‌ها می­‌دهند و آن­ها را به سمت بالا لیفت می‌کنند، تمرکز صورت را بر روی گونه‌­ها آورده و باعث درشت‌­تر دیده شدن آن­‌ها می­شوند. بنابراین، این فریم عینک، تعادلی که مدنظرمان است را به صورت می­‌بخشد و برای صورت‌های بیضی، بسیار مناسب است.

فریم­‌های مستطیلی

عینک­‌های مستطیلی یا مربعی باعث می­شوند که فرم چشم در امتداد افقی کشیده شده و فرم صورت، به بهترین نحو خود را نشان دهد. این مدل فریم‌­ها، خصوصاً با ضخامت بالا، مناسب فرم صورت بیضی هستند و باعث شیک و جذاب شدن صورت می­شوند.

فریم­‌های نصفه

این مدل فریم‌­ها در سال­­‌های اخیر، جزو ترند­های پرطرفدار عینک بوده‌اند. فریم‌های نصفه، دارای شکل هندسی متفاوت هستند و معمولاً نیمه­‌ی پایینی آن­‌ها بدون قاب است. این مدل عینک‌­ها، یکی دیگر از انتخاب­‌های مناسب برای صورت بیضی هستند و فرم صورت را به متعادل‌­ترین حالت ممکن می­رسانند.

این فریم عینک، مورد توجه برند­های مطرح عینک‌­سازی از جمله برند فرانسوی کریستین دیور قرار گرفته است. دیور سعی کرده است که عینک­‌های جدید و شیکی را برای افراد پیرو فشن طراحی کند که تا به اینجا، بسیار موفق عمل کرده است. اگر از آن دسته افرادی هستید که اصالت ظاهرتان اهمیت زیادی برایتان دارد، عینک­‌های پلیس مناسب شما هستند.

البته با توجه به اینکه در بازار، نمونه ­‌های فیک و تقلبی از این برند زیاد است، باید بسیار دقت کنید تا از یک فروشگاه اینترنتی عینک معتبر، عینک آفتابی دیور اصل را سفارش دهید.

عینک مناسب صورت بیضی، چه عینکی است؟

فریم‌­های ابرودار

فریم­‌های ابرودار، قالباً به شکل مستطیلی یا مربعی هستند با این تفاوت که در قسمت بالایی عینک، یک برآمدگی مثل ابرو وجود دارد. این مدل عینک­‌ها هم مثل عینک­‌های گربه‌­ای، به چشم­‌ها فرم رو به بالا بخشیده و گونه­‌ها را برجسته‌­تر نشان می­دهند. به همین سبب، انتخاب مناسبی برای صورت­‌های بیضی هستند.

فریم­‌های خلبانی

این فریم­ ها که معروف­‌ترین تولیدکننده آن­‌ها، برند ریبن است، هم برای خانم­ ها و هم آقایانی که فرم صورت بیضی دارند، بسیار مناسب است و به صورت، فرمی مناسب و زیبا می­بخشد.

همان‌طور که گفته شد، برای انتخاب عینک مناسب صورت بیضی، محدودیت خاصی وجود ندارد و با رعایت کردن چند نکته­‌ی کوچک می­توانید عینک ایده‌­آل خود را پیدا کنید.

امیدواریم که با مطالعه راهنمای خرید عینک طبی مناسب با فرم صورت، در هنگام خرید عینک آفتابی و طبی مشکل پیدا کردن عینک مناسب را برای همیشه حل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *